Beursbox Nieuwsbrief Halvering van de koers

 
From: "Beursbox Nieuwsbrief" <tom@PROTECTED>
Subject: Beursbox Nieuwsbrief Halvering van de koers
Date: May 26th 2022
Online Lezen
 
Beursbox donderdag, 26 mei 2022
 
 

AEX 684,11 Dow 32.120 USD 1,067 Btc 27.747 Goud 1,845.25

 
 

Crypto's kopen!

Wil je nu crypto's kopen, dan kan je dat heel makkelijk doen bij BTC-Direct.

Gebruik je deze kortingcode, 8GDD-GEE5-783G op hun site dan ben je nog goedkoper uit ook!


Kijk hier voor meer informatie
 

Index beleggen in crypto's

Je kan nu in een mandje van 18 van de meest populaire 25 crypto's beleggen. Voordeel is meer stabiliteit, lage kosten en minder werk. Een aanrader als je nog niets in crypto's deed en nu wilt beginnen! Ik had recent een videogesprek met de aanbieder! Kijk hier

Gebruik kortingcode "Beursbox" voor korting! (aan het einde van de inschrijfprocedure)

Kijk hier
 
 
 

Marktbeeld (Tom Lassing)

26/05 7:00

  • Volkswagen heeft in het VK een schikking getroffen met aan groep dieselgate slachtoffers. 

  • Volgens DNB moeten de banken zich voorbereiden op slechtere economische tijden. Daartoe moeten ze hun buffers gaan verhogen. Een oorlog in Europa en een torenhoge inflatie zijn geen zaken om licht te nemen.

  • PostNL gaat een crypto postzegen uitgeven om daarmee een nieuwe generatie postzegelverzamelaars aan te spreken. De postzegel kan gewoon gebruikt worden maar heeft ook een digitaal deel dat kan worden uitgelezen met de QR code. Die nieuwe postzegel is een NFT en gaat 9 euro en 5 cent kosten.

  • Het lijkt er op dat de FED toch met nieuwe renteverhogingen de inflatie te lijf wil gaan. Het gevaar is daarmee dat de betalingen van de rente op de staatsleningen de overheid in de knel brengt. Of zouden ze daar een deal met de overheid over afgesproken hebben? Het is immers allemaal maar verzonnen geld. Dus waarom zou je de overheid daar rente over laten betalen?

  • De Russen boeken vooruitgang in de Donbas. Het Oekraïense leger is nog niet in staat om het nieuwe materiaal inclusief ingewerkte troepen zo ver oost te krijgen. Ze hebben nog zeker een maand nodig om dat voor elkaar te krijgen. Je moet immers je eenheden wel getraind hebben. Iets dat de Russen nu ook geleerd hebben.

  • Het aandeel Twitter steeg nadat Elon Musk aangaf dat hij nu nog slechts bereid is om 33,5 miljard voor Twitter te geven. Hij had eerder een bod van 44 miljard gedaan, maar trok dat bod min of meer weer in. Het is nu wel mogelijk dat ook anderen bereid zijn om rond die koers een bod op Twitter te doen.

  • Gisteren heb ik de vierde video over FinancialStockData.com online gezet. Je vindt de video hier

Naar het Beursbox.nl videokanaal
 
 
 

Welke visie heb je als belegger (Tom Lassing)

26/05 7:21

Morgenmiddag is hier op kantoor een presentatie van Daytrader Aloys Mattijssen. Een belegger die wel heel erg ver afstaat van mijn visie op beleggen.

Immers, Aloys zit liefst minder dan 10 minuten in een positie.

Dat terwijl ik sommige aandelen al meer dan 20 jaar in mijn bezit heb.

Ik heb bijvoorbeeld deze week op de eerste voorzichtige positieve technische indicatoren ook weer aandelen in de uraniumsector gekocht. Mijn intentie is om die vooral enige tijd vast te houden.

Nu was ik drie maanden geleden ook niet zo strak in de leer. Ik nam namelijk toch op mijn positie in CCJ winst. Ik verkocht maar liefst 75% van mijn aandelen CCJ. Het was tot dat moment mijn grootste positie in de portefeuille.

Als lange termijn belegger moet je natuurlijk gaan zitten traden!

Dat is gewoon niet slim. Het pakte goed uit voor me, want ik verkocht rond de 30 en ik kocht op net boven de 23. Dit had echter ook dramatisch voor me af kunnen lopen als de koersen wel van me weg waren gelopen.

Mijn visie is dat uranium interessant gaat worden de komende jaren en dat bepaalde bedrijven daar van gaan profiteren. Als je die visie hebt, dan is het niet verstandig te gaan traden door maar liefst 75% van je aandelen te verkopen omdat je even winst wilt nemen en cash wilt zitten.

Die problemen heeft Aloys niet. Die hoeft slechts te bepalen met welke omvang hij zijn volgende positie oppakt. De omvang van zijn positie en de hefboom bepalen dan zijn risico en eventuele winst of verlies.

Na tien minuten is alles weer glad en dus cash.

Ideaal voor kleine vermogens, maar net zo goed in te zetten met posities van letterlijk tonnen. In de wereld van de grote beleggers ben je dan nog altijd een dwerg waar niemand wakker van ligt.

Kom je morgen naar de presentatie van Aloys?

Kijk hier voor meer informatie
 
 
 

Leren beleggen

Bent u recent begonnen met beleggen en zoekt u antwoorden op veel vragen die u over beleggen in aandelen en opties heeft?
Dat zijn de vragen waarop ik u mogelijk het antwoord kan geven.
Ik heb namelijk het rapport "Leren beleggen" geschreven met daarin praktische tips en uitleg over beleggen.

Dit gratis rapport zal u dure fouten schelen! Stuur het ook door naar anderen die net met beleggen begonnen zijn!

Vraag het hier aan
 

Uw eigen pensioen regelen

Wilt u zeker zijn van een degelijk pensioen, dan moet u het zelf oppakken. U kan het namelijk veel efficiënter dan de pensioenfondsen in hun dure gebouwen en met hun dure fondsbeheerders. Hoe? Dat leg ik uit in dit rapport. Het is verbluffend simpel. Het werkt ook echt!

Meer informatie
 
 
 

FinancialStockData video 4 (Tom Lassing)

26/05 7:58

Gisteren heb ik de vierde video in de reeks online gezet. Een video over Management en Ownership van beursgenoteerde bedrijven. Ik moet toegeven, niet de spannendste video uit de serie, maar ook belangrijk om je er bewust van te zijn. Er zijn heel veel gegevens uit de database te halen en als belegger is het verstandig je in te lezen voor je een positie inneemt. Ook als je een positie inneemt naar aanleiding van een tip die je ergens gekregen hebt.

Zo kreeg ik deze week een tip van een kijker naar aanleiding van één van mijn video's.

Ik liep de gegevens en na in het systeem en besloot om vooral niet verder te zoeken in en bij dit bedrijf. Geen website, geen winst, in intrinsieke waarde van onder de nul... Het waren te veel rode vlaggen.

Zo kan ik dus met enkele muisklikken al bepalen dat een gekregen de moeite van de tijd nu nog niet waard is.

Kan ik mijn tijd dus aan leukere of winstgevender dingen besteden.

Dát kan ook een voordeel van zo'n uitgebreide database zijn.

Wil je het ook eens 30 dagen gratis proberen?

Ga naar financialstockdata.com en gebruik de kortingcode 'beursbox'. In plaats van 7 gratis dagen krijg je er dan 30. In die 30 dagen krijg je volledige toegang tot het systeem.

Zie hier de eerste video die we maakten.

De andere video's geven je snel inzicht in wat er allemaal in de database te vinden is.

Er komen binnenkort nog meer video's aan.

Naar het video kanaal van Beursbox.nl
 
 
 

Halvering van de koers (Tom Lassing)

26/05 8:16

Het aandeel Ford stond begin dit jaar nog rond de 25 dollar per stuk. De huidige koers geeft het bedrijf een waarde van slechts 50 miljard.

Deze week werd 12,5 bereikt. Een halvering van de waarde in een kwartaal tijd.

Hoe komt dat?

Voor ik dat ga beantwoorden, is het goed eerst te kijken naar andere fabrikanten. Immers, is het een Ford probleem, of is het een sector probleem?

Het aandeel Volkswagen (waarde 116 miljard) stond eerder dit jaar 31,5 en nu nog geen 20. Ook hier is sprake van een halvering als we kijken naar de koers over de laatste 12 maanden.

De grootste autofabrikant als we kijken naar beurswaardering is Tesla. (677 miljard) Ook dat aandeel halveerde min of meer. De koers was 3 januari 1.200 en nu net boven de 650.


Nu we deze drie aandelen hebben, is het duidelijk dat het dus niet aan Ford ligt.

Maar wat opmerkelijk is, is dat Tesla 11,5x meer waard is dan Ford.

De omzet van Ford is 134 miljard.

De omzet van Tesla is 62 miljard.

Kijken we dus naar beurswaarde ten opzichte van de omzet, dan is Tesla 23x hoger gewaardeerd dan Ford.


Ik heb tegenwoordig ook de service van Financialstockdata.com

Ford heeft daar een altman-Z score van 1,26. Dat is geen beste notering. Puur naar de cijfers gekeken is het financieel gezien zeer scherp aan de wind aan het zeilen.

Tesla staat er juist extreem goed voor. Er is geld genoeg in kas. De Altman-Z score is 14,93.


Hoe komt dat?


Heel simpel, Tesla heeft door haar enorm hoge beurswaardering zeer gunstig aandelen kunnen uitgeven en verkreeg dus dankzij beleggers een enorm mooie kaspositie.

Ford had die weelde niet en heeft al heel lang te maken met een zeer zwakke aandelenprestatie.

Zo kan dus de waardering van een aandeel op de beurs het succes van een onderneming maken of breken. Toch iets om over na te denken. Je kan zeggen van Elon Musk wat je wilt, maar hij zorgde wel voor die extreem hoge waardering op de beurs.

Daar vaart Tesla wel bij.


Ook als we naar Piotroski kijken, doet Tesla het met een 7 heel goed. Hoogst mogelijke score is 9.

Ford haalt daar een 5. Niet extreem slecht, maar het spreekt ook niet echt aan.


Wat Ford dus mist, is niet zo zeer betere auto's. Ze verkopen zat auto's en hebben een dubbel zo hoge omzet als dat Tesla heeft. Wat Ford mist, is de aansprekende CEO. Weet u wie de CEO van Ford is?

Ook Ford had ooit zo'n spraakmakende (foute) CEO. Ook Ford was toen de beurslieveling.

Het fenomeen van de bekende en populaire CEO is dus niet nieuw. Ford en Volkswagen en heel veel andere autofabrikanten zouden beter af zijn met een kei op het gebied van Social Media als CEO. Misschien zou het zelfs beter zijn daar een puppit neer te zetten, puur voor de show, terwijl de belangrijke besluiten komen van een raad van wijzen mensen binnen de top van het concern. De clown mag de besluiten dan aan de wereld kenbaar maken.

Zoiets is beter voor het bedrijf, want beleggers willen show, spanning en sensatie en dat brengt Elon Musk voor Tesla.

Dat hij de wet overtreedt, zicht opdringt aan vrouwen, zich misdraagt op Social Media... Het maakt niet zo veel uit. Zolang bij maar niet de gevangenis in draait is het voor beleggers prima. Ze betalen graag 23 keer meer voor een bedrijf met zo'n CEO.


Overigens... Als ik in FinancialStockData.com kijk naar de kosten ten opzichte van de omzet, dan valt op dat Ford heel veel meer geld nodig heeft voor de omzet. Tesla heeft 45 miljard nodig, terwijl Ford voor de dubbele omzet 114 miljard aan kosten heeft. Dat zal mede te maken hebben met het feit dat Ford veel hogere pensioenkosten voor haar medewerkers heeft. Ook dat is namelijk een nadeel voor een oud bedrijf. Bij Tesla gaat, bij wijze van spreken, de eerste medewerker pas over 25 jaar met pensioen.

Operationeel is het zo dat Ford haar dubbele opzet goedkoper weet te realiseren. De kosten van Ford lopen hier terug, terwijl die van Tesla aan het oplopen zijn.

Ford moet 6,5 miljard aan rente op leningen betalen, terwijl Tesla dankzij haar ruime kaspositie vrijwel geen schulden heeft.

Je moet maar eens kijken in FinancialStockData.com welke leuke vergelijkingen je kan maken. Erg interessant!

Gebruik kortingcode 'beursbox' bij je aanmelding! Je krijgt dan 30 dagen gratis toegang.

Naar FinancialStockData
 
 
 

In 10 stappen succesvol beleggen

Bouw een maandelijks inkomen met aandelen en opties

Tijdelijk het fysieke boek, het e-book, het audioboek en de online training tegen slechts de verzendkosten. Je wordt stap voor stap begeleid.

Kijk hier verder
 

Crypto's kopen

De forse koersreactie (daling) van de crypto's is zeker niet het einde van het feest. Al eerder waren er zulke dips. Het bleken keer op keer goede koopmomenten te zijn. Koop hier nu je crypto's

 
 

Dramatisch signaal (Tom Lassing)

26/05 8:37

De verkoop van commercieële voertuigen is in de EU met 27% geslonken. Dit dan op basis van de april 2022 cijfers in vergelijking met de april 2021 cijfers.

Dat is een dramatisch grote daling. Het geeft aan dat bedrijven de investering in dure bedrijfsmiddelen nu niet aandurven. Ondanks dat we nu uit de Coronaperiode gekomen zijn.

De grootste daling was in Spanje. Daar daalde de verkoop met 36%.

Italië was van de grote vier markten in de EU nog de meest positieve met een daling van 17,5%.

Het heeft alles te maken met de oorlog in Europa. Door de oorlog in Oekraïne zijn veel routes anders geworden en het moet gezegd worden, er ook veel minder ritten.

We deden als EU al flink wat handel met Oekraïne en dat ligt nu vrijwel stil. Ook de handel met Rusland is veel minder geworden. Vergis je niet, we doen nog altijd zaken met Rusland. Heel veel producten geldt nog geen embargo voor. Toch is de handel fors teruggelopen en dat scheelt niet alleen richting Rusland veel ritten.

De vraag is uiteraard welke impact er uiteindelijk in de economie te voelen is. De makers van auto's, bussen en vrachtwagens voelen de impact nu al. Ook hun toeleveringsbedrijven zullen de impact al voelen. Maar hoe pakt alles uit voor de rest? Nederland verkocht veel bloemen aan Rusland. Al jaren een op en af verhaal, want keer op keer was het of crisis in Rusland of crisis met Rusland. Niet echt een markt om op te bouwen derhalve.


Sponsor Beursbox
 
 
 

Uw start in crowdfunding

Crowdfunding is de opvolger van eeuwenlange banken dominantie op de leningenmarkt. Voortaan kunt u die mooie markt betreden en hebben de banken het nakijken. Ik ontvang ondertussen al meer dan 300 euro per maand aan rente en dat bedrag is groeiende.

Kijk hier
 
 
 
Abonnement muteren
Copyright © 2022 Pro Gain BV
 
  • This mailing list is a public mailing list - anyone may join or leave, at any time.
  • This mailing list is announce-only.

Beursbox Nieuwsbrief

Privacy Policy:

asd