Marketing past zich aan
(Tom Lassing)
26/07 8:16
Opvallend in de VS is het feit dat de marketing binnen de financiële markt zich nu richt op vooral de ouderen.
Immers, in de VS zijn dat de mensen met geld.
Daar waar de wijsheid is dat je nooit te jong bent om te gaan beleggen, is de marketing nu 'dat je nooit te oud bent om te beleggen'.
Het is ook waar, maar waar beleg je dan voor?
Immers, je bent al in je oude dag. Beleg je dan nog echt voor jezelf of beleg je voor het nageslacht?
Overweeg goed of je wilt leven van wat je in je leven bijeen gespaard en belegd hebt, of dat je spaarzaam blijft en anderen straks de kans geeft om er van de leven.
Blijft het feit dat je het beste zo vroeg mogelijk begint met beleggen. De wijsheid in de sector is dat je als jongere meer risico kan nemen. De beste weg is juist om dat NIET te doen.
Stel je eens voor dat je 40 jaar lang 9% maakt. Moet ja maar eens doorrekenen hoe dat uitpakt op een stukje vermogen.
Reken even dat je het geluk hebt dat je ouders je 10.000 euro op je 10e gaven. Hoe rijk ben je dan op ke 50e?
Maar hoe rijk ben je als je zelf ieder jaar na je 25e 2000 euro aan dat vermogen toevoegde.
Ik heb het zelf niet nagerekend, maar je vermogen zal op je 50e aanzienlijk zijn. Wat als je nóg meer weet toe te voegen?
Misschien begin je te begrijpen waarom in Neo Finance zo interessant vind. Daar kan je dit realiseren. Mijn rendement is nu met herbelegging 12,1% op jaarbasis. Ik begon wat laat... Volgens mij was ik al bijna 55. Ondertussen staat er al meer dan 48.000 euro 12,1% rendement op jaarbasis te vergaren en ik blijf geld toevoegen boven dat rendement.
|